3.Superliga

środa, 14 marca 2007

Co prawda wyniki trochę opóźnione, ale ostatni mecz kolejki rozgrywany miedzy Benfiką a Leirią odbył się dopiero w poniedziałek wieczorem, zatem do tego czasu tabela była niekompltena. Spotkanie zakończyło się zgodnie z przewidywaniami - Encarnados spokojnie wygrali u siebie różnicą dwóch bramek. Zwycięstwami zakończyły się także mecze dwóch rywali Benfiki - Porto na wyjeździe pokonało Maritimo, natomiast Sporting rozgromił na Alvalade Amadorę.

Benfica 2 - 0 U. Leiria
Marítimo 1 - 2 F.C. Porto
Sp. Braga 0 - 0 Beira Mar
Académica 0 - 2 P. Ferreira
V. Setúbal 1 - 1 D. Aves
Sporting 3 - 1 E. Amadora
Belenenses 2 - 0 Nacional
Naval 1 - 1 Boavista

jedenastka kolejki (wraz z boską ilustracją):

GR Eduardo (Beira Mar),

DD Fucile (F.C. Porto),
DC David Luiz (Benfica),
DC Geraldo (P. Ferreira),
DE China (Naval),

MD João Moutinho (Sporting)
MC Raul Meireles (F.C. Porto),
MC Simão (Benfica),
ME Zé Pedro (Belenenses),

A Yannick Djaló (Sporting),
A Dady (Belenenses),


I jeszcze kompletna klasyfikacja po 21. kolejce:

Oczywiście wspomniany wcześniej gratis - czyli Cristiano 
Ronaldo, który niestety minimalnie przegrał sondaż Supergiganta, jednak  wczoraj udownodnił, że nie przejmuje się porażką, wykonując rzut wolny na miarę zwycięstwa ManU z drużyną Europy. Ronaldo we wczerajszym meczu wyglądał o tak. 

poniedziałek, 05 marca 2007

Choć dzis jeszcze zostanie rozegrane jedno spotkanie miedzy Boavistą a Belenenses, jednak nie powinno dośc w tabeli do większych przetasowań, czołówka jest juz ukształtowana, a różnice pomiedzy druzynami zdają się coraz wyraxniej zaznaczać.

U. Leiria 0 - 0 Sporting
Nacional 4 - 0 Académica
E. Amadora 1 - 0 Marítimo
Beira Mar 1 - 3 Naval
D. Aves 0 - 1 Benfica
F.C. Porto 1 - 0 Sp. Braga
P. Ferreira 1 - 0 V. Setúbal

 

niedziela, 04 marca 2007

FC Porto 1 - 0 Sporting Braga

Porto utrzyma przewage w tabeli nad drugą Benfiką po zwycięstwie na własnym stadionie nad Bragą. Głownym bohaterem spotkania został Brazylijczyk Adriano, który juz w ósmej minucie ustalił wynik, pokonujac Paulo Santosa precyzyjnym strzałem lewą nogą po podaniu Lucho. Strategia Jesualdo ferreiry zakładała szybkie przejęcie kontroli nad przebiegiem spotkania i jego zawodnicy doskonale wykonali swoje zadanie.

Teraz Porto moze spokojnie przygotowywać się do meczu z Chelsea na Stamford Bridge, gdzie zadecydują o awansie do dalszej fazy LM. Wynik spotkania na Estadio do Dragao nie jest zadowalający (1-1), jednak i tak został on przyjęty z zaskoczeniem. Jednak zespol mistrzów Portugalii został przed tym spotkaniem poważnie osłabiony.

Ciekawostką dotyczącą meczu w Porto może byc udział w meczu Marcina Chmiesta, który w 62. minucie zamienił Diego Costę, jednak polski zawodnik nie wyróżnił się niczym szczególnym i zyskał niską notę za swój wystep.

  
(galeria zdjęc ze spotkania w Porto)

Desportivo das Aves 0 - 1 Benfica

Triumf obecnego wicelidera przypieczętował w 59. minucie Nuno 
Gomes.  Drużyna pod wodzą Fernando Santosa tym samym podwyższyła do 11 liczbę zremisowanych bądź wygranych spotkań z rzędu, umacniając swoją pozycję nad lokalnym liderem, Sportingiem. Obecnie Benfica ma sześc punktów przewagi, natomiast zespol Paulo Bento dzisiaj rozegra na wyjeździe mecz z Uniao de Leiria.

  
(galeria zdjęc ze spotkania w Aves) 

niedziela, 28 stycznia 2007

W ten weekend jest rozgrywana 16 kolejka portugalskiej ligi, 
juz doszlo do pierwszych sensacji. Dwa najwazniejsze jak dotąd spotkania:

Belenenses 1 - 2 Benfica

Encarnados zbilizaja sie juz do czołowej pozycji w tabeli. 
Druzyna prowadzona przez Fernando Santosa odniosła szóste zwyciestwo z rzędu wygrywając na wyjeździe z lokalnym rywalem, zespołem Belenenses. Po niespodziewanej porażce lidera, Benfica zdobyła trzy cenne punkty, które pozwalaja Santosowi myslec jeszcze o mistrzostwie. Teraz Encarandos tracą do Porto zaledwie pięc punktów, natomiast presję moze wyczuc wice-lider, czyli Sporting, ktory dzisiaj zagra na wyjeździe z Boavistą.

Gwiazdą spotkania został bezsprzecznie wybrany Rui Costa
który asystował przy obu golach. Maestro powrócił do tego, co lubi najbardziej, czyli gry w pierwszym składzie. W dodatku z korzyścią dla druzyny. kazda minuta spedzona na boisku pozwala mu osiagac coraz rowniejsze wystepy, dzieki czemu wczoraj wyroznial sie na murawie, jednak dalej jego forma jest daleka od tej, jaka prezentowal w czasie jego najlepszxych sezonów. Po raz drugi wczoraj Costa zagrał z opaską kapitana zespołu. (fonte)


Więcej zdjęc ze spotkania o tu.

Leiria 1 - 0 Porto

Tymczasem lider doznał niespodziewanej porazki na boisku Uniao 
de Leiria
, po jedynym golu, zdobytym przez lewego pomocnika, Tixiera w 71. minucie spotkania. W dodaktu w drugiej połowie meczu zespol Jesualdo Ferreiry musiał radzic sobie bez najlepszego zawodnika ligi - Ricardo Quaresma został wyrzucony z boiska w doliczonym czasie pierwszej czesci spotkania. Jednak jakosc gry Porto straciła wiele wraz z brakiem najbardziej kreatywnego zawodnika. Leiria nie grala pieknie, ale zdobyła trzy cenne punkty.

piątek, 19 stycznia 2007

Ricardo Quaresma - gole, asysty, talent, teraz zbalansowany z równymi wystepami w spotkaniach. Nikt tak jak on nie potrafi zadecydowac o losach spotkania, kiedy to każdy jego kontakt z piłką może oznaczac zmiane wyniku meczu. Najjaśniejsza gwiazda ligi portugalskiej jak do tej pory.

Kontstantinos Katsouranis - najlepszy kontrakt tego sezonu. Potwierdzil swoja opinie pomocnika, który zdobywa wiele bramek. Musiał zaaklimatyzowac sie w lidze, nauczyc jezyka i przystosowac do zycia w Portugalii - a tymczasem w ciagu sześciu miesięcy stał sie jednym z kluczowych zawodników Benfiki.

Helder Postiga - ten znów wydaje sie najwiekszym sukcesem Jesualdo Ferreiry. Postiga powrócił do regularnego strzelania goli po kilku latach posuchy. Pierwsza rundę sezonu zakonczył na pierwszym miejscu najskuteczniejszych napastników. Przede wszystkim jest swietnym egzekutorem, a to podstawowa cecha każdego klasowego zawodnika na jego pozycji.

Zé Pedro - najlepszy zawodnik, który nie gra w któryms z Os Grandes. W Belenenses jest mózgiem całej pomocy, spokojnie kieruje poczynaniami zespołu ze środka pola. Niemal przy wszystkich golach druzyny Jorge Jesusa asystował. Nie zmieni pewnie juz klubu, ale jest jednym z najlepszych zawodników ligi - nawet grajac dla przecietnego zespołu.

Linz - Austriak, który juz pokazał, ze jest dobrym zawodnikiem i jego transfer był strzałem w dziesiątkę. Zdobywanie goli z jego pozycji na boisku nie przychodzi łatwo, nie ma on obowiazku uczestniczyc w atakach druzyny, jednak siedem jego bramek w tym sezonie jest fachową robotą.

Moutinho João - filar druzyny Sportingu, stara sie zachować płynnośc gry zespołu z poprzedniego sezonu. Moze jednak presja na niego wywierana jest zbyt duża. Bedzie pierwszym zawodnikiem, który skorzysta na przejsciu do Leoes Fabio Rochembacka.

Anderson - najlepszy zawodnik w lidze, zanim doznał kontuzji. Dlatego należy mu sie miejsce w tym gronie. Na jego powrocie skorzysta Porto, ale takze cala liga. Oby jednak wrócił do gry dopiero po całkowitym wyleczeniu kontuzji.

(więcej o tu

czwartek, 18 stycznia 2007

W dotychczasowym sezonie 2006/2007 odnotowano zdecydowanie mniej żółtych kartek niz w tym samym okresie poprzedniego roku. W 120 spotkaniach sędziowie pokazali dotychczas 602 żółte kartoniki, co daje nam średnią nieco powyżej pięciu - wobec przecietnie 5,52 upomnien na spotkanie rok temu (746/135 meczy). Średnia z tego półrocza jest także znacznie nizsza niz w całym poprzednim sezonie, który zakończył się wynikiem 5,3 żółtych kartek na mecz.

262 zawodników zostało ukaranych przynajmniej jedną, żółtą 
kartką. Estrela da Amadora i Marítimo to zespoly, w barwach których najwieksza ilosc zawodnikow zostala upomniana - w obu przyopadkach po 17. Najwięcej kartek znów otrzymali gracze Paços de Ferreira - dotychczas zebrali wszyscy ich 57. FC Porto jest jedynym zespolem, ktorego zawodnik nie został jeszcze wyrzucony z boiska przed upływem czasu, tymczasem Vitoria Setubal tylko raz musiala dokonczyc spotkanie w niepełnym składzie (czerwona kartka dla Sandro).

Jesli liczba żółtych kartek spadła, nie można tego powiedziec o 
czerwonych. Do teraz w 120 meczach, az 57 razy sędzia decydował sie na odesłanie zawodnika do szatni (średnia 0.475 na spotkanie), biorac pod uwage, ze w odpowiadającym okresie poprzedniego sezonu liczba ta wynosila 45 na 135 meczy (0,33/spotkanie). Wśród druzyn najczesciej konczacych mecz w niepełnym składzie są Benfica, Academica i Paços de Ferreira (każda druzyna po sześc czarwonych kartoników).

Liczba kartek po 15. kolejce: 
602 żółtych (5,02 na mecz)
39 podwójnych żółtych (0,32 na mecz)
19 czerwonych "straight" (0,16 na mecz)

W 2005/06
746 żółtych (5,52)
28 podwójnych żółtych (0,21)
17 czerwonych "straight" (0,13)

W 2004/05
716 żółtych (5,32)
37 podwójnych żółtych (0,27)
19 czerwonych "straight" (0,14) 

(fonte

wtorek, 16 stycznia 2007

Académica 0 - 2 Benfica
D. Aves 0 - 2 F.C. Porto
P. Ferreira 1 - 0 Beira Mar
U. Leiria 0 - 0 E. Amadora
V. Setúbal 0 - 3 Naval
Belenenses 0 - 0 Sporting
Nacional 0 - 0 Sp. Braga
Boavista 1 - 1 Marítimo

Jedenastka kolejki (plus ilustracja

Quim (Benfica),
Mário Sérgio (Naval),
Luiz Carlos (P. Ferreira),
Polga (Sporting),
Antunes (P. Ferreira),
Ricardo Quaresma (F.C. Porto),
Lucho González (F.C. Porto),
Kazmierczak (Boavista),
João Ribeiro (Naval),
Nei (Naval),
Zé Carlos (Sp. Braga),

i jeszcze tabela z klasyfikacją:

  

piątek, 22 grudnia 2006

jako że rundę jesienną najwyższej klasy rozgrywkowej mamy juz za sobą, mozna posumowac te ostatnie kilka miesięcy w Portugalii.

"W czołowce bez zmian" - chciałoby sie rzec, patrząc na cztery pierwsze miejsca w tabeli - tak jak pod koniec poprzedniego sezonu, na szczycie dalej Porto nad 
SportingiemBenfiką i Bragą

Największe rozczarowanie dotychczas sprawił zespół Boavisty, który jeszcze w zeszłym roku zajmował szóstą pozycję - druzyna najwyraźniej przechodzi kryzys, może teraz, po zmianie na stanowisku trenera powinna sie sytuacja unormować, ponieważ Boavista ma w sobie wielki potencjał - w ostatnich latach z osrodka szkoleniowego zespolu z Porto wyszło wielu uzdolnionych graczy.

Tymczasem Porto ma juz nad pozostałymi zespołami przewage
 punktową
 - aż pięc oczek nad Sportingiem. Biorąc pod uwagę kadrę i ambicje zespolu mistrzów, nie sądzę, by któraś z druzyn zdołała odrobic straty - jesienią jedynie Braga zdołała pokonać zespół Ferreiry, ponadto u siebie dotąd nie przegrali. Choć Porto będzie musiało dzielic siły na ligę i rozgrywki europejskie, obecna kadra jest szeroka i wyrównana, więc nie powinno to stanowic problemu.

Sporting przezył szok, gdy w przeciągu jednego tygodnia 
najpierw musiał uznać wyższośc Benfiki, a następnie rosyjskiego Spartaka, definitywnie żegnając się z wszelkimi europejskimi pucharami. Obie porażki miały miejsce na stadionie Jose Alvalade - gra przed własna publicznością nie sprzyja Leoes, są zaledwie 5. druzyną, jeśli brac pod uwagę wyniki uzyskane u siebie. Ale znów nie przegrali dotąd na wyjeździe, w tej klasyfikacji zajmuja pierwsze miejsce, na siedem spotkań rozegranych poza własnym stadionej utracili dwa punkty, remisując z z Beira Mar.  

Zupełnie inaczej wygląda to w wykonaniu wiecznych rywali Sportingu - Benfiki. Encarnados nie stracili nawet punktu przed własną publicznością, spisują się lepiej od Porto (oni takze maja serię truimfów, jednak róznicą goli prowadzi zespół Santosa). Tymczasem poza Estadio da Luz wygrali zaledwie dwa razy, wliczając niemal historyczny truimf nad w derbach Lizbony. Co ciekawe, Benfica jest jedna z druzyn, które "zdobyły" najwięcej czerwonych kartek - na 14 spotkań aż cześciu zawodników zostało wyrzuconych z boiska. Zastanawiający jest fakt, że jeśli chodzi o ilośc otrzymanych żółtych kartoników, Encarnados są jedna z drużyn z 
najmniejszą ich liczba na koncie.

Od kilku lat jedyna druzyną, która może długoterminowo 
rywalizowac z "Os Grandes" wydaje się Sporting Braga. Nie inaczej było tym razem - potrafili wygrać zarówno z Porto (jedyna jak dotąd porażka Portistas), jak i Benfiką. Ale juz na Sporting nie starczyło sił. Druzyna Os Arsenalistas sprawuje się wyjątkowo nierówno - potrafi zremisować bezbramkowo ze słabą Amadorą, by następnie pokonać Porto. By włączyć sie do wyścigu o LM i przerwanie hegemonii trzech klubów, Bradze brakuje stabilności formy.

Benfica 4 - 0 Belenenses

To bylo już siódme zwycięstwo Encarnados przed własną publicznością w tym sezonie - może to obrazowac, jka niebezpieczną drużyną są przed własną publicznością. Bylo to zaległe spotkanie, więc Benfica była niejako zobligowana do wygranej, by móc myslec jeszcze o mistrzostwie. Wynik okazał się roztrzygnięty już do przerwy, kiedy po karnym Simao oraz rzucie wolnym Karagounisa drużyna gospodarzy prowadziła 2- 0. Choc zawodnicy z Belem starali się jeszcze zminimalizowac rozmiary porażki, Quim doskonale spisywał się w bramce, a w drugiej czesci gry jeszcze Kikin oraz Katsouranis zdobyli swoje bramki. Trzy cenne punkty dla Benfiki zapewnią jej spokojną zimę, w oczekiwaniu na rundę rewanżową.

zawodnkiem spotkania został wybrany Katsouranis, który szcegolnie napracował się w pierwszej połowie meczu - choc taktycznie ustawiony jets w defensywnej czesci pomocy Encarnados, wyjątkowo często uczestniczy w akcjach ofensywnych - co wczoraj zaowocowało piątym golem w tym sezonie ligowym. Katsouranis jest obecnie czołowym strzelcem zespołu z Estadio da Luz.

Po zakończeniu meczu trener Benfiki, Fernando Santos przyznał, że nie bylo to łatwe zwycięstwo, jednak całowicie sprawiedliwe. "Oba zespoly szukały bramek, jednak to my mieliśmy szczęscie, by je zdobyć. Teraz musimy skoncentrować się na konsekwentynym zdobywaniu punktów, co nie będzie łatwe, jednak o tym musimy myśleć. Dobrym sygnałem jest ten pozytywny duch w drużynie, to bardzo mnie cieszy".

wtorek, 19 grudnia 2006

komplet wyników z ostatniego weekendu rundy jesiennej w Portugalii:

Sp. Braga 2 - 2 Boavista
F.C. Porto 4 - 0 P. Ferreira
Beira Mar 1 - 1 Nacional
Naval 2 - 1 U. Leiria
E. Amadora 1 - 0 D. Aves
Sporting 1 - 0 Académica
Benfica 3 - 0 V. Setúbal
Marítimo 1 - 4 Belenenses

jedenastka najlepszych zawodników (plus ilustracja):

Guarda-redes: Taborda (Naval),
Defesa direito: Bosingwa (F.C. Porto),
Defesas centrais:Pepe (F.C. Porto), Luisão (Benfica),
Defesa esquerdo: Edu Silva (E. Amadora),
Extremo-direito: Silas (Belenenses),
Médios centro: Lucho González (F.C. Porto), Zé Pedro (Belenenses),
Extremo-esquerdo: Ricardo Quaresma (F.C. Porto),
Avançados: Nuno Gomes (Benfica), Hélder Postiga (F.C. Porto),

i tak oto kształtuje sie klasyfikacja na półmetku rozgrywek:

  

 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 6
Creative Commons License
Blogi Sportowe


eXTReMe Tracker